Sådan undgår du tømmermænd: 10 gode råd

Forebyggelse af tømmermænd

  • Drik ikke alkohol på tom mave, da alkohol vil optages hurtigere og i en størrere mængde hvis du ikke har spist.

  • Drik lyse drikke. Mørke drikke giver flest tømmermænd (rødvin, cognac, whisky osv.) da de indeholder mere metanol. Hold dig i stedet til hvidvin, vodka, gin eller øl. Tag foreksempel Whisky imod Vodka: Whisky (26 mg/l metanol) giver næsten dobbelt så slemme tømmermænd som vodka (4 mg/l metanol).

  • Det kan være en god idé at kaste op inden du lægger dig til at sove, da en del af alkoholen forsvinder.

  • Spis 2 hovedpinepiller inden du går i seng.

  • Inden du går i seng er det en god idé at drikke et eller flere glas vand, da alkohol er vanddrivende.

  • Masser af søvn.

Slip af med dine tømmermænd

Tid er det eneste som kan helbrede dine tømmermænd 100% - men det er jo ikke det svar du leder efter, så se med her.

  • Drik masser af væske - helst vand. En anden god ting du kan drikke er sport sodavand, da det indeholder druesukker.

  • Tag en morfar i løbet af dagen, det hjælper mere end man tror at sove 20-40 minutter.

  • En enkelt reperations bajer virker rigtig godt - så det er klart at anbefale.

  • Spis eller lav en smoothie ud af bananer, måske med lidt vodka i. Det hjælper på: humøret, kvalme, blodsukkeret (træthed og hovedpine).

Kommentarer

Copyright © idrink.dk